SSF Spärrtjänst med ID-stöldsupport – Villaägarna
Det ursprungliga priset var: 399 kr.359 krDet nuvarande priset är: 359 kr.
SSF Spärrtjänst är det enklaste och snabbaste sättet att spärra dina borttappade eller stulna kort och värdehandlingar. Du ringer ett enda samtal – vi svarar dygnet runt! Nu ingår även ID-stöldsupport i tjänsten utan extra kostnad.
Det rabatterade priset gäller per år.
Produktinformation
SSF Spärrtjänst är omfattande och ger dig trygghet när du behöver den som mest. Vi hjälper dig att spärra kort och värdehandlingar med ett enda samtal om du skulle bli bestulen eller tappa bort dem. Vi ger också support vid ID-stöld och hjälper er med en bedrägerispärr att spärra id-kort och obehörig adressändring samt att bestrida orättmätiga pengakrav.
SSF Spärrtjänst med ID-stöldsupport ger personlig service dygnet runt. Ring 0771 772 772. Om du befinner dig utomlands är numret +46 771 772 772
Mer information om SSF Spärrtjänst
I din SSF Spärrtjänst har du ett eget användarkonto där du själv registrerar dina värdehandlingar; körkort, pass, id-kort mm. Skulle oturen vara framme hjälper vi dig att spärra kort och de värdehandlingar som du blivit av med.
Spärra allt med ett enda samtal
- Personlig service dygnet runt.
- Stöld eller förlust av betal- och kreditkort.
- Stöld eller förlust av pass/ID-handling/ körkort.
- Spärr av mobilabonnemang.
- Vi hjälper dig med anmälan till polis och försäkringsbolag vid förlust av värdehandlingar.
Registrera kontinuerligt när du skaffar nytt
Se till att du registrerar alla kort du använder och att du fyller på löpande vartefter du införskaffar nya kort så att vi smidigt kan spärra de som är i bruk om oturen är framme. Kom även ihåg att registrera pass, id-kort och körkort. Det finns ingen gräns för hur många betalkontokort, mobiltelefon etc. som du kan registrera.
Registrera dina id-kort, id-handlingar och mobiltelefoner direkt i tjänsten eller använd våra förtryckta registreringsblanketter som finns tillgänglig med vår spärrtjänst.
Smarta påminnelser
Med SSF Spärrtjänst kan du enkelt registrera tidpunkt för påminnelser kopplade till dina tjänster. Det är t.ex. bra att med jämna mellanrum se över sina registreringar om man till exempel skaffat sig nytt kreditkort eller bytt ut ett gammalt, så vi snabbt och enkelt kan spärra kort som är aktuella och i bruk. Påminnelsen kommer till den registrerade användarens mailadress.
Du är i trygga händer
De uppgifter du lämnar hanterar vi med full sekretess på Stöldskyddsföreningen. Hur våra kunduppgifter hanteras ser vi som mycket viktigt. Att följa de bestämmelser som finns i PuL (Personuppgiftslagen) och att hantera kunduppgifterna med respekt och enligt våra egna höga kvalitetskrav ser vi som en självklarhet. Läs mer om våra köpvillkor och policy för kunduppgifter här.
Det här ingår i ID-stöldsupport
I vår ID-stöldsupport hjälper vi dig med att
- göra en förlustanmälan av förlorad ID-handling hos samtliga. kreditupplysningsföretag.
- komma i kontakt med ditt försäkringsbolag för anmälan och att komma i kontakt med Polis för polisanmälan.
- genomföra en bedrägerispärr för att förhindra att kreditupplysningar kan tas
- att spärra adressändringar.
- vid behov bistå med att bestrida orättmätiga fakturor.
- vid behov radera orättmätiga anmärkningar i kreditupplysningsdatabaser.
Vanliga frågor och svar
Hur lång tid tar det innan jag får tillgång till min SSF Spärrtjänst?
Vi registrerar din order senast kl.16 på vardagar och då kommer du att få ett mail med inloggningsinstruktioner, vi skickar även ett brev hem i brevlådan med samma information. Efter det kan du börja använda vår spärrtjänst och spärra kort, id-handlingar och andra värdesaker dygnet runt.
Vad händer om jag inte betalar min SSF Spärrtjänst?
Om du väljer att inte betala avförs du ur vårt register, tjänsten avslutas och dina uppgifter raderas.
Hur gör jag om jag vill avsluta min SSF Spärrtjänst?
Om du väljer att inte fortsätta din tjänst kan du kontakta oss via mail eller telefon.
Hur gör jag om jag glömt mina inloggningsuppgifter?
När det är dags att spärra kort eller andra värdehandlingar kan du klicka här och följa instruktionerna om du har glömt ditt användarnamn eller vill få ett nytt lösenord.
Vad är en ID-kapning / ID-stöld/ identitetsintrång?
Vi använder oss av polisens definition. ID-kapning kallas i lagens mening identitetsintrång och det avser att någon olovligen använder dina identitetsuppgifter.
En ID-kapning kan handla om att någon använder ditt namn, personnummer och adress för att beställa varor på nätet. ID-kapning kan också vara när dina personuppgifter används för att få ut betalkort, ta, lån eller köpa varor på kredit i ditt namn.
Vad menas med identitetsuppgifter?
Det är uppgifter som kan användas för att säkerställa din identitet, exempelvis personnummer, namn, adress, e-post etc.
Vad är en bedrägerispärr?
En bedrägerispärr innebär att ditt personnummer spärras så att ingen kan ta kreditupplysningar på dig, ingå avtal eller handla i ditt namn.
Hur vet jag om jag har blivit utsatt för en ID-stöld?
Det finns flera tecken på att du kan ha blivit utsatt. Exempelvis kan du få fakturor på olika varor som du inte har beställt, mobilabonnemang tecknas i ditt namn, du får en kopia på en kreditupplysning i ditt namn, post saknas eller ingen post kommer överhuvudtaget. Läs våra råd och tips om hur du kan minska risken för ID-kapning.
Kostar ID stöldsupport något extra?
Nej, supporten ingår i SSF Spärrtjänst.