Produkten har lagts till i din varukorg.

Bilrutemärkning + SSF Nyckelbricka

Skydda både bilen och bilnyckeln med vårt paketerbjudande! Köp SSF Bilrutemärkning och 1 st SSF Nyckelbricka i 1 år med 20% rabatt.
Paket: Bilrutemärkning+1 st SSF nyckelbrickan 1 år
379 kr 303 kr

Produktinformation

SSF Bilrutemärkning är en permanent, diskret och effektiv stöldskyddsmetod som både rekommenderas, och i vissa fall, krävs av försäkringsbolagen.
Själva märkningen i sig är enkel att använda. Du applicerar den med hjälp av schabloner, förtryckta med ditt registreringsnummer. Varningsdekalerna som följer med märksatsen, sätter du på dina bilrutor.
Nyckelbrickan är vår mest kända produkt som varje vecka hjälper c:a 100 nyckelbricks-abonnenter att få tillbaka sina borttappade nycklar.

Varje Nyckelbricka är personlig, med ett unikt nummer som registreras tillsammans med dina uppgifter. Skulle du förlora dina nycklar ökar chanserna att få tillbaka dem. Upphittaren lämnar in nycklarna, antingen till en polisstation eller genom att posta dem till oss. Så fort vi eller polisen fått in dina nycklar kontaktar vi dig. Dina uppgifter hanteras alltid med full sekretess.

Erbjudandet gäller för nya kunder tom 30 april 2017.

Detaljerad produktinformation +

Enkelt att använda

Märk dina bilrutor med bilens registreringsnummer – och få ett enkelt och effektivt stöldskydd. Märkta rutor avskräcker många biltjuvar, som inte vill få problem och kostnader med att byta bilens identitet.

Din märksats innehåller:

• 8 st. schabloner med bilens registreringsnummer
  • 2 varningsdekaler
  • Etsningsvätska
  • Pensel
  • Instruktioner om hur märkningen går till

Frågor och svar +

Går det att märka rutorna utomhus i minusgrader?

Svar: Nej, det måste vara plusgrader för att märkningen ska fästa. Ett tips är att vintertid göra märkningen i ett garage eller i en "gör det själv-hall".

Kan jag välja att etsa bilens chassinummer istället för reg. nr?

Svar: Märkningen på schablonerna börjar alltid med ett S för Sverige. Efter det kan man stansa sex valfria siffror eller tecken, utom å, ä, ö.

Kan jag märka på plastglas eller på metall?

Svar: Nej, etsvätskan fungerar bara på glas.

Kan jag ångra märkningen och sudda ut den?

Svar: Nej, märkningen är permanent.

Detaljerad produktinformation +

SSF:s Nyckelbricka är både en säkerhet och en besparing för ditt företag. Varje år skrotar polisen tonvis av nycklar som på ett eller annat sätt försvunnit från privatpersoner och företag. Med hjälp av vår nyckelbricka får nio av tio tillbaka sina förlorade nycklar. Det är ett enkelt sätt att slippa kostnaden för att tillverka nya nycklar och byta lås.

Så här fungerar Nyckelbrickan

• Varje nyckelbricka har ett unikt nummer som registreras tillsammans med dina företags- och personuppgifter i en sekretessbelagd databas hos SSF.
  • Om nycklarna tappas bort kan endast polisen få reda på vem nycklarna tillhör, genom att kontakta SSF.
  • SSF har sedan 1940-talet hanterat nyckelbrickor och databashanteringen följer sedan länge beprövade säkerhetsrutiner.
  • 9 av 10 borttappade nycklar återlämnas inom ett par dagar.
  • SSF återlämnar drygt 100 nyckelknippor i veckan.
  • Upphittaren får hittelön.
  • Du stödjer SSF:s brottsförebyggande projekt