SSF Spärrtjänst med ID-stöldsupport

SSF Spärrtjänst är det enklaste och snabbaste sättet att spärra dina kort, id-handlingar och mobil/surfplatta. Nu ingår även ID-stöldsupport i tjänsten utan extra kostnad. Dessutom gäller tjänsten för alla i hushållet. Ring ett enda samtal, vi svarar dygnet runt.
Gå till kassan
Produktinformation

Vi hjälper inte bara dig och din familj att spärra alla era värdehandlingar med ett enda samtal, om ni skulle bli bestulna eller tappa bort dem. Vi ger också support vid ID-stöld och hjälper er med en bedrägerispärr, spärra obehörig adressändring och bestrida orättmätiga pengakrav.

SSF Spärrtjänst med ID-stöldsupport ger personlig service, dygnet runt. Ring 0771 772 772. Om du befinner dig utomlands är numret +46 771 772 772

Mer information om SSF Spärrtjänst

I din SSF Spärrtjänst har du ett eget användarkonto där du själv registrerar dina värdehandlingar; körkort, pass, id-kort m.fl. Du kan lägga in flera innehavare. Skulle oturen vara framme hjälper vi dig att spärra de värdehandlingar som du blivit av med.

Spärra allt med ett enda samtal

• Personlig service dygnet runt.
  • Stöld eller förlust av betal- och kreditkort.
  • Stöld eller förlust av pass/ID-handling/ körkort.
  • Spärr av mobilabonnemang.
  • Vi hjälper dig med anmälan till polis och försäkringsbolag vid förlust av värdehandlingar.

Registrera kontinuerligt när du skaffar nytt

Se till att du registrerar alla kort du och de andra i hushållet använder, och att du fyller på löpande vartefter ni skaffar nya kort. Glöm heller inte att registrera pass, id-kort och körkort.

Det finns ingen gräns för hur många betalkontokort eller mobiler du har, eller vem som är kortutfärdare eller mobiloperatör, allt kan registreras.

Registrera dina och familjens id-kort, id-handlingar och mobiltelefoner direkt i tjänsten eller använd våra förtryckta registreringsblanketter.

Smarta påminnelser

Du kan också registrera tidpunkt för påminnelser kopplade till dina tjänster. Det är t.ex. bra att med jämna mellanrum se över sina registreringar om man till exempel skaffat sig nytt kreditkort eller bytt ut ett gammalt. Påminnelsen kommer till den registrerade användarens mailadress.

Du är i trygga händer

De uppgifter du lämnar hanterar vi med full sekretess hos oss på Stöldskyddsföreningen. Hur våra kunduppgifter hanteras ser vi som mycket viktigt. Att följa de bestämmelser som finns i PuL (Personuppgiftslagen) och att hantera kunduppgifterna med respekt och enligt våra egna höga kvalitetskrav ser vi som självklart. Läs mer om våra köpvillkor och policy för kunduppgifter här.

Det här ingår i ID-stöldsupport

I vår ID-stöldsupport hjälper vi dig med att

• göra en förlustanmälan av förlorad ID-handling hos samtliga. kreditupplysningsföretag.
  • komma i kontakt med ditt försäkringsbolag för anmälan och att komma i kontakt med Polis för polisanmälan.
  • genomföra en bedrägerispärr för att förhindra att kreditupplysningar kan tas
  • att spärra adressändringar.
  • vid behov bistå med att bestrida orättmätiga fakturor.
  • vid behov radera orättmätiga anmärkningar i kreditupplysningsdatabaser.

Vanliga frågor och svar

Hur lång tid tar det innan jag får tillgång till min SSF Spärrtjänst?

Vi registrerar din order senast kl.16 på vardagar och då kommer du att få ett mail med inloggningsinstruktioner, vi skickar även ett brev hem i brevlådan med samma information.

Måste alla i familjen ha separata abonnemang eller kan man samla allt på en familjemedlem?

Det går jättebra att samla hela familjens värdehandlingar på ett och samma abonnemang.

Vad händer om jag inte betalar min SSF Spärrtjänst?

Om du väljer att inte betala avförs du ur vårt register och din tjänst avslutas och dina uppgifter raderas.

Hur gör jag om jag vill avsluta min SSF Spärrtjänst?

Om du väljer att inte fortsätta din tjänst kan du kontakta oss via mail eller telefon.

Hur gör jag om jag glömt mina inloggningsuppgifter?

Klicka på den här länken och följ instruktionerna om du har glömt ditt användarnamn eller vill få ett nytt lösenord

Vad är en ID-kapning / ID-stöld/ identitetsintrång?

Vi använder oss av polisens definition. ID-kapning kallas i lagens mening identitetsintrång och det avser att någon olovligen använder dina identitetsuppgifter.

En Id-kapning kan handla om att någon använder ditt namn, personnummer och adress för att beställa varor på nätet. Id-kapning kan också vara när dina personuppgifter används för att få ut betalkort, ta, lån eller köpa varor på kredit i ditt namn.

Vad menas med identitetsuppgifter?

Det är uppgifter som kan användas för att säkerställa din identitet, exempelvis personnummer, namn, adress, e-post etc.

Vad är en bedrägerispärr?

En bedrägerispärr innebär att ditt personnummer spärras så att ingen kan ta kreditupplysningar på dig, ingå avtal eller handla i ditt namn.

Hur vet jag om jag har blivit utsatt för en ID-stöld?

Det finns flera tecken på att du kan ha blivit utsatt. Exempelvis kan du få fakturor på olika varor som du inte har beställt, mobilabonnemang tecknas i ditt namn, du får en kopia på en kreditupplysning i ditt namn, post saknas eller ingen post kommer överhuvudtaget. Läs våra råd och tips om hur du kan minska risken för ID-kapning.

Kostar ID stöldsupport något extra?

Nej, supporten ingår i SSF Spärrtjänst.

SSF Spärrtjänst med ID-stöldsupport

SSF DNA-märkning

Beställ SSF DNA-märkning, avskräck tjuven och öka chanserna att få tillbaka stulna värdesaker genom MärkDNA.

399 kr / st

SSF Nyckelbricka

Nyckelbrickan är vår mest kända produkt som varje vecka hjälper cirka 100 personer att få tillbaka sina tappade nycklar. Med brickanpå din nyckelknippa ökar du chanserna att få tillbaka dina tappade nycklar.

Månadens erbjudande!

SSF Bilrutemärkning

Du märker bilens rutor med ditt registreringsnummer – ett enkelt och effektivt stöldskydd. Märkta rutor avskräcker många biltjuvar. Just nu 10% rabatt! Erbjudandet gäller till och med 30 september 2018.

295 kr 266 kr / st