Produkten har lagts till i din varukorg.

SSF Spärrtjänst

Spärra dina kort, id-handlingar, mobil/surfplatta. Ett enda samtal, dygnet runt.
Spärrtjänst 1 år
Spärrtjänst 3 år
Paketerbjudande: Spärrtjänst och Stöldskyddsregistret 1 år
379 kr 303 kr

Produktinformation

Med SSF Spärrtjänst ringer du bara ett enda samtal för att spärra allt du har registrerat. Det gäller oavsett om det är din mobil eller surfplatta (hårdvara och abonnemang), id-handlingar (som pass och körkort), eller dina konto-eller kreditkort du har förlorat. Hos oss får du personlig service, dygnet runt, och även hjälp med anmälan till polis och försäkringsbolag.

Numret för SSF Spärrtjänst är 0771 772 772. Om du befinner dig i utlandet kan du ringa +46 771 772 772.

Detaljerad produktinformation +

Registrera kontinuerligt när du skaffar nytt

Se till att du registrerar alla kort du och de andra i hushållet använder, och att du fyller på löpande vartefter ni skaffar nya kort. Glöm heller inte att registrera pass, id-kort och körkort.

Det finns ingen gräns för hur många kort eller mobiler du har, eller vem som är kortutfärdare eller mobiloperatör, allt kan registreras.

Registrera dina och familjens id-kort, id-handlingar och mobiltelefoner direkt i tjänsten eller använd våra förtryckta registreringsblanketter.

Smarta påminnelser

Du kan också registrera tidpunkt för påminnelser kopplade till dina tjänster. Det är t.ex. bra att med jämna mellanrum se över sina registreringar om man till exempel skaffat sig nytt kreditkort eller bytt ut ett gammalt. Påminnelsen kommer till den registrerade användarens mailadress.

Du är i trygga händer

De uppgifter du lämnar hanterar vi med full sekretess hos oss på Stöldskyddsföreningen. Hur våra kunduppgifter hanteras ser vi som mycket viktigt. Att följa de bestämmelser som finns i PuL (Personuppgiftslagen) och att hantera kunduppgifterna med respekt och enligt våra egna höga kvalitetskrav ser vi som självklart. Läs mer om vår policy för kunduppgifter här.

Frågor och svar +

När kan jag börja använda SSF Spärrtjänst efter att jag har beställt den?

Svar: När du beställt SSF Spärrtjänst skickar vi en instruktion om inloggning dels med posten och om vi har din mailadress även via mail. När du har fått mailet och eller brevet aktiverar du din SSF Spärrtjänst och kan börja registrera dina värdehandlingar.

Jag har glömt mitt användarnamn och lösenord

Svar: Klicka på länken Glömt inloggningsuppgifter? Och välj något av alternativen.

Spärras allt som finns registrerat på mig om jag vill ringa in och spärra ett konto/kreditkort?

Svar: Nej, vi spärrar bara de specifika kort eller mobiltelefoner som du ber om. Är ni flera i familjen med kort från samma kortutgivare, spärras de kort där du står som användare.

Jag/vi har både spärrtjänst och nyckelbrickor hos er, kan jag få allt på samma räkning?

Svar: Kontakta vår kundservice, så får du hjälp med att samla ihop alla tjänster du har hos oss.

Var kan jag se vilka uppgifter ni har registrerade om mig?

Svar: Dina adress- och telefonuppgifter anges på alla våra avier. Du kan även höra av dig till vår kundservice och få ett registerutdrag, eller logga in på ditt spärrtjänstkonto.

Vilka typer av kort och mobiler kan jag registrera och spärra?

Svar: Med SSF Spärrtjänst kan du registrera och spärra alla bank- och kreditkort utgivna i Sverige, mobiler, surfplattor, mobilabonnemang och id-handlingar som pass, körkort och id-kort.

SSF DNA-märkning

Avskräck tjuven och öka dina chanser att få tillbaka stulna värdesaker. Ta hjälp av den senaste tekniken och skydda dem på ett enkelt och effektivt sätt med SSF DNA-märkning!

Spärrtjänst & Stöldskyddsregistret

Nu kan du abonnera på våra tjänster SSF Spärrtjänst och SSF Stöldskyddsregistret i 1 år med 20% rabatt.

379 kr 303 kr / st

SSF Nyckelbricka

Nyckelbrickan har funnits i över 60 år och är en tydlig symbol för ett effektivt vardagsskydd. Med brickan på din nyckelknippa ökar du chanserna att få tillbaka dina borttappade nycklar.

SSF Bilrutemärkning

Du märker bilens rutor med ditt registreringsnummer – ett enkelt och effektivt stöldskydd. Märkta rutor avskräcker många biltjuvar.

295 kr / st