SSF Spärrtjänst

Det enklaste och mest effektiva sättet att spärra dina kort, id-handlingar och mobil/surfplatta. Ring ett enda samtal, vi svarar dygnet runt.
Gå till kassan
Produktinformation

SSF Spärrtjänst är ett samtal för att spärra dina värdesaker om du tappar bort dom eller blir bestulen. Hos oss får du personlig service, dygnet runt och vi hjälper dig självklart även med anmälan till polis och försäkringsbolag. Ett samtal räcker.

Hos oss får du personlig service, dygnet runt. Vi hjälper dig även med anmälan till polis och försäkringsbolag. Numret för SSF Spärrtjänst är 0771 772 772. Om du befinner dig utomlands ring +46 771 772 772.

Detaljerad produktinformation

Registrera kontinuerligt när du skaffar nytt

Se till att du registrerar alla kort du och de andra i hushållet använder, och att du fyller på löpande vartefter ni skaffar nya kort. Glöm heller inte att registrera pass, id-kort och körkort.

Det finns ingen gräns för hur många kort eller mobiler du har, eller vem som är kortutfärdare eller mobiloperatör, allt kan registreras.

Registrera dina och familjens id-kort, id-handlingar och mobiltelefoner direkt i tjänsten eller använd våra förtryckta registreringsblanketter.

Smarta påminnelser

Du kan också registrera tidpunkt för påminnelser kopplade till dina tjänster. Det är t.ex. bra att med jämna mellanrum se över sina registreringar om man till exempel skaffat sig nytt kreditkort eller bytt ut ett gammalt. Påminnelsen kommer till den registrerade användarens mailadress.

Du är i trygga händer

De uppgifter du lämnar hanterar vi med full sekretess hos oss på Stöldskyddsföreningen. Hur våra kunduppgifter hanteras ser vi som mycket viktigt. Att följa de bestämmelser som finns i PuL (Personuppgiftslagen) och att hantera kunduppgifterna med respekt och enligt våra egna höga kvalitetskrav ser vi som självklart. Läs mer om vår policy för kunduppgifter här.

Detaljerad produktinformation för ID-support

I vår ID-stöldsupport hjälper vi dig med att

• göra en förlustanmälan av förlorad ID-handling hos samtliga. kreditupplysningsföretag.
  • komma i kontakt med ditt försäkringsbolag för anmälan och att komma i kontakt med Polis för polisanmälan.
  • genomföra en bedrägerispärr för att förhindra att kreditupplysningar kan tas
  • att spärra adressändringar.
  • vid behov bistå med att bestrida orättmätiga fakturor.
  • vid behov radera orättmätiga anmärkningar i kreditupplysningsdatabaser.

-50 kr!

SSF DNA-märkning

Beställ SSF DNA-märkning, avskräck tjuven och öka chanserna att få tillbaka stulna värdesaker genom MärkDNA. Just nu 50 kr rabatt!

399 kr 359 kr / st

SSF Spärrtjänst

SSF Spärrtjänst är det enklaste och mest effektiva sättet att spärra dina kort, id-handlingar och mobil/surfplatta. Ring ett enda samtal, vi svarar dygnet runt.

SSF Stöldskyddsregistret

Registrera upp till 100 av dina märkta eller omärkta värdesaker i SSF Stöldskyddsregister, "ditt digitala kassaskåp".