Privatpersoner har under den senaste tiden fått samtal om att alla nyckelbrickor i hela Sverige behöver bytas ut till "miljövänliga brickor". Kunder som kontaktat oss uppger att telefonsäljaren som ringt upp dem pratar snabbt och uppger sig komma från Increment Security Group Gothia AB eller U-security.

Ett flertal av våra kunder har fått samtal om att de behöver byta ut sina nyckelbrickor. SSF Stöldskyddsföreningen arbetar inte med telefonförsäljning utan vi kontaktar enbart våra kunder per telefon när det gäller upphittade nycklar.

Har du fått ett samtal och känner dig vilseledd av felaktig information? Då rekommenderar vi dig att kontakta Konsumentverket och även häva köpet. Det kan du göra inom två veckor och om det är otydligt vad ni kommit överens om kan du begära att få häva köpet inom ett år.

Råd vid telefonförsäljning

Att du har två veckors ångerrätt, kan spärra ditt telefonnummer via NIX och aldrig ska lämna ut ditt kontonummer över telefon, är några tips vid telefonförsäljning. Här kommer fler.

Mer info