Innesäljare/ Account Manager till SSF Stöldskyddsföreningen

Om Tjänsten

Som Innesäljare arbetar du med försäljning av SSF:s utbildningar inom säkerhet. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen från första kontakt till avslut med kunden. Främst gäller det mer omfattande utbildningar som SSF Säkerhetschef och SSF Säkerhetssamordnare, men även kortare kurser finns med i erbjudandet. Utöver försäljning av utbildning arbetar du även med andra uppgifter runt utbildningarna som att hålla i frukostmöten, hälsa deltagare välkomna vid kursstart, administration m.m.
Kundunderlaget består både av gamla och nya kunder över hela Sverige inom privat näringsliv och myndigheter. Främst kommer du att arbeta med proaktiv kundkontakt via telefon men enstaka kundbesök förekommer också.

Dina Arbetsuppgifter

Som innesäljare får du ett självständigt arbete med tydliga mål. Du arbetar även tillsammans med ett etablerat team inom SSF. SSF erbjuder ett utmanande uppdrag i en spännande och viktig bransch. Vi är en liten organisation med ett omfattande nätverk där våra samarbetsparters och kunder kommer såväl från det privata näringslivet och branschorganisationer som från myndigheter och kommuner. Det innebär en stimulerande bredd i de externa kontakterna. Området utbildningar har en god marknadspotential och som innesäljare har rätt person stora möjligheter att skapa tillväxt och bidra till att vidareutveckla verksamheten.

Din Profil

För denna roll krävs en god erfarenhet av försäljning. Erfarenhet av att sälja utbildningar eller säkerhetstjänster är meriterande. Som person är du utåtriktad och kontaktskapande. Du trivs med att använda telefonen som arbetsredskap. Du har starkt resultatfokus och en god organisationsförmåga.

Erbjudande

En spännande och ansvarsfull tjänst med mycket goda förtjänstmöjligheter, förmåner, frihet och eget ansvar.

Ansökan

Du är välkommen att kontakta Tobias Jägerskog på Swesale. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningarna via mail. Ansöker gör du på Swesales sajt.

Om oss

SSF Stöldskyddsföreningen har funnits sedan 1934 och är en oberoende ideell förening som arbetar brottsförebyggande tillsammans med bl a polisen och försäkringsbolagen. I vårt dotterbolag SSF Service AB bedrivs vår näringsverksamhet som till stor del finansierar våra ideella verksamheter, som bland annat innefattar en omfattande rådgivning till allmänhet och organisationer och att driva informationskampanjer för att öka kunskapen om hur man skyddar sig mot brott. Vi driver även fokusfrågor och utfärdar normer för att påverka säkerheten i samhället. SSF är också en av huvudaktörerna inom Grannsamverkan. Våra tjänster vänder sig till såväl allmänhet som företag, myndigheter, organisationer och media.