Säkerhetstips – båt

• Se till att din båtklubb är med i Båtsamverkan. Det ger en trevligare och trivsammare närmiljö, med minskad vardagsbrottslighet.
  • Töm båten på värdefull utrustning när du lämnar den. All bygelmonterad utrustning, såsom GPS eller ekolod, måste plockas ur båten och förvaras på säkrare plats.
  • Vinterförvara utombordare separat inlåst. Du kan också låsa in hela båten om du har möjlighet.
  • Besök båten även under de perioder som båten inte används.
  • Förse motorn med startspärr, dold strömbrytare eller liknande.
  • Förse båten och/eller båtmotorn med sök och spårsystem, så blir den lättare att hitta. Kontrollera att systemet uppfyller kraven i normen SSF1073.
  • Packa båten så nära en planerad avresa som möjligt. Sov gärna i båten natten före resan - ett utmärkt sätt att skydda sig mot inbrott och stöld.

Säkerhet på semestern

Njut av resan fullt ut. Se till att skydda ditt hem mot inbrott när du är borta, och dig själv och dina värdesaker under själva resan. Läs igenom våra checklistor och ha en trevlig resa!

Husvagn och släp

Vi har säkerhetstipsen för din husbil och råd till dig som funderar på att köpa begagnat.

Hotspot-projekt i Näsbyviken 2015

Näsbyvikens båtsällskap i Täby var föremål för SSF Stöldskyddsföreningens hotspot-projekt som startade i april 2015. 500 märksatser med märk-DNA erbjöds till klubbens 750 medlemmar som fick pensla det på allt stöldbegärligt.

Avsnitt 4: Båtstölder

Här kan du se avsnittet av Stoppa Tjuven 2.0 om båtstölder!

SSF DNA-märkning

Avskräck tjuven i höst med MärkDNA och öka dina chanser att få tillbaka stulna värdesaker. Ta hjälp av den senaste tekniken och skydda dem på ett enkelt och effektivt sätt med SSF DNA-märkning!

499 kr / st

SSF Spärrtjänst

SSF Spärrtjänst är det enklaste och mest effektiva sättet att spärra dina kort, id-handlingar och mobil/surfplatta. Ring ett enda samtal, vi svarar dygnet runt.

Familjepaketet 20%

Månadens erbjudande

Nyckelbrickan är vår mest kända produkt som varje vecka hjälper cirka 100 personer att få tillbaka sina tappade nycklar. Passa på att skaffa en Nyckelbricka till varje familjemedlem i höst. Just nu får du 20 % rabatt på vårt familjepaket med 6 nyckelbrickor i 1 år. Erbjudandet gäller tom 30 september 2017 och gäller endast nya kunder.

413 kr 330 kr / st

SSF Stöldskyddsregistret

Vilka av dina värdesaker vill du ska finnas i SSF Stöldskyddsregister? Registrera dina värdesaker. Då blir de automatiskt spårbara för polisen om de skulle försvinna, och det ökar dina chanser att få tillbaka dem.