Använd rätt lås

• Lås fast båten med godkänt hänglås och kätting i lägst klass 2, om båten väger under 200 kg. Båtar över 200 kg ska låsas med godkända hänglås och kätting i lägst klass 3. Båtens stävögla ska även vara av motsvarande klass som hänglåset och kättingen.
  • Utombordsmotorn ska låsas med godkänt båtmotorlås eller med hänglås och kätting i klass 3. Försök att i den mån det går, låsa fast båten i ett fast föremål. Du kan ex. dra kättingen runt bryggan och låsa fast den med hänglås i stävöglan. Lås inte fast den i en lätt demonterbar bryggring.
  • Lås båttrailer med ett certifierat kulhandskelås. Om eller när båten står på en båttrailer ska båten och motorn vara låsta och trailers ska vara låst med ett certifierat kulhandskelås eller med ett hänglås och kätting i klass 3.

SSF DNA-märkning

Avskräck tjuven i höst med MärkDNA och öka dina chanser att få tillbaka stulna värdesaker. Ta hjälp av den senaste tekniken och skydda dem på ett enkelt och effektivt sätt med SSF DNA-märkning!

499 kr / st

SSF Spärrtjänst

SSF Spärrtjänst är det enklaste och mest effektiva sättet att spärra dina kort, id-handlingar och mobil/surfplatta. Ring ett enda samtal, vi svarar dygnet runt.

Familjepaketet 20%

Månadens erbjudande

Nyckelbrickan är vår mest kända produkt som varje vecka hjälper cirka 100 personer att få tillbaka sina tappade nycklar. Passa på att skaffa en Nyckelbricka till varje familjemedlem i höst. Just nu får du 20 % rabatt på vårt familjepaket med 6 nyckelbrickor i 1 år. Erbjudandet gäller tom 30 september 2017 och gäller endast nya kunder.

413 kr 330 kr / st

SSF Stöldskyddsregistret

Vilka av dina värdesaker vill du ska finnas i SSF Stöldskyddsregister? Registrera dina värdesaker. Då blir de automatiskt spårbara för polisen om de skulle försvinna, och det ökar dina chanser att få tillbaka dem.