Säkerhetstips – cykel

• Lås fast cykelns ram med ett certifierat cykellås eller hänglås och kätting i klass 2.
  • Lås fast cykelns ram i ett fast föremål, även utanför hemmet.
  • Parkera cykeln så öppet som möjligt, på en plats där det rör sig mycket folk.
  • Märk din cykel med hjälp av SSF DNA-märkning.
  • Förvara din cykel i ett låst utrymme när du inte använder den.

• Var noggrann när du köper en begagnad cykel. Om du köper en stulen cykel riskerar du att få återlämna den utan att få tillbaka köpeskillingen. Du kan inte längre hävda att du har köpt något i god tro.
  • Om du har en dyrare cykel måste du ha en tilläggsförsäkring, som komplement till din ordinarie hemförsäkring.

Häleri och god tro

En bra deal är inte alltid en bra deal. Se till att du har koll på vad som gäller när du fyndar på andrahandsmarknaden.

Moped

En enkel åtgärd för att minska risken för stöld är att låsa din moped med ett godkänt lås. Fler tips om hur du håller din moped säker hittar du här!

Skydda dina värdesaker

Det finns en hel del du kan göra för att skydda dina värdesaker från stöld. DNA-märkning, värdeskåp och en extra koll i folksamlingar är några av dem. Fler tips får du här.

Mer säkerhetsrådgivning

SSF DNA-märkning

Avskräck tjuven i höst med MärkDNA och öka dina chanser att få tillbaka stulna värdesaker. Ta hjälp av den senaste tekniken och skydda dem på ett enkelt och effektivt sätt med SSF DNA-märkning!

499 kr / st

SSF Spärrtjänst

SSF Spärrtjänst är det enklaste och mest effektiva sättet att spärra dina kort, id-handlingar och mobil/surfplatta. Ring ett enda samtal, vi svarar dygnet runt.

Familjepaketet 20%

Månadens erbjudande

Nyckelbrickan är vår mest kända produkt som varje vecka hjälper cirka 100 personer att få tillbaka sina tappade nycklar. Passa på att skaffa en Nyckelbricka till varje familjemedlem i höst. Just nu får du 20 % rabatt på vårt familjepaket med 6 nyckelbrickor i 1 år. Erbjudandet gäller tom 30 september 2017 och gäller endast nya kunder.

413 kr 330 kr / st

SSF Stöldskyddsregistret

Vilka av dina värdesaker vill du ska finnas i SSF Stöldskyddsregister? Registrera dina värdesaker. Då blir de automatiskt spårbara för polisen om de skulle försvinna, och det ökar dina chanser att få tillbaka dem.