Jag har hittat en cykel som är märkt med SEC och sedan ett nummer samt ett telefonnummer. Hur får jag kontakt med ägaren?

Svar: Tyvärr har vi inte längre någon tillgång till detta register och vi har ingen möjlighet att hjälpa dig. Vi ber dig kontakta ett företag som heter Falcksecure på telefon 0771-48 48 48 alternativt kan du vända dig till Polisen på telefon 114 14.

Hur låser jag bäst fast min cykel och vilket lås ska jag köpa?

Svar: Lås alltid fast cykeln med ett godkänt lås i ett fast föremål, i den mån det är möjligt. Förvara cykeln i ett låst utrymme när den inte används.

SSF DNA-märkning

Avskräck tjuven i höst med MärkDNA och öka dina chanser att få tillbaka stulna värdesaker. Ta hjälp av den senaste tekniken och skydda dem på ett enkelt och effektivt sätt med SSF DNA-märkning!

499 kr / st

SSF Spärrtjänst

SSF Spärrtjänst är det enklaste och mest effektiva sättet att spärra dina kort, id-handlingar och mobil/surfplatta. Ring ett enda samtal, vi svarar dygnet runt.

Familjepaketet 20%

Månadens erbjudande

Nyckelbrickan är vår mest kända produkt som varje vecka hjälper cirka 100 personer att få tillbaka sina tappade nycklar. Passa på att skaffa en Nyckelbricka till varje familjemedlem i höst. Just nu får du 20 % rabatt på vårt familjepaket med 6 nyckelbrickor i 1 år. Erbjudandet gäller tom 30 september 2017 och gäller endast nya kunder.

413 kr 330 kr / st

SSF Stöldskyddsregistret

Vilka av dina värdesaker vill du ska finnas i SSF Stöldskyddsregister? Registrera dina värdesaker. Då blir de automatiskt spårbara för polisen om de skulle försvinna, och det ökar dina chanser att få tillbaka dem.