Till vissa utrymme och i vissa fastigheter passar det bättre att välja ett galler eller en gallergrind som alternativ till säkerhetsdörrar och lås.

Galler

Källarfönster är ofta placerade nära marken, på platser där en tjuv kan arbeta relativt ostört. Genom att installera fönstergaller hindrar du att någon kommer in via källaren.

Gallergrind

Om du bor i en gammal lägenhet, ex. en som är K-märkt, kan du som alternativ till en säkerhetsdörr montera en certifierad gallergrind innanför den ordinarie entrédörren. Du som bor i hyreslägenhet kan också installera gallergrind, utan hyresvärdens lov. Tänk på att du vid flytt måste återställa lägenheten som den var innan du installerade grinden, om inte kan du bli skadeståndsskyldig.

SSF DNA-märkning

Avskräck tjuven i höst med MärkDNA och öka dina chanser att få tillbaka stulna värdesaker. Ta hjälp av den senaste tekniken och skydda dem på ett enkelt och effektivt sätt med SSF DNA-märkning!

499 kr / st

SSF Spärrtjänst

SSF Spärrtjänst är det enklaste och mest effektiva sättet att spärra dina kort, id-handlingar och mobil/surfplatta. Ring ett enda samtal, vi svarar dygnet runt.

Familjepaketet 20%

Månadens erbjudande

Nyckelbrickan är vår mest kända produkt som varje vecka hjälper cirka 100 personer att få tillbaka sina tappade nycklar. Passa på att skaffa en Nyckelbricka till varje familjemedlem i höst. Just nu får du 20 % rabatt på vårt familjepaket med 6 nyckelbrickor i 1 år. Erbjudandet gäller tom 30 september 2017 och gäller endast nya kunder.

413 kr 330 kr / st

SSF Stöldskyddsregistret

Vilka av dina värdesaker vill du ska finnas i SSF Stöldskyddsregister? Registrera dina värdesaker. Då blir de automatiskt spårbara för polisen om de skulle försvinna, och det ökar dina chanser att få tillbaka dem.