Produkten har lagts till i din varukorg.

Grannsamverkan – öka säkerheten i ditt bostadsområde

Syftet med Grannsamverkan är att minska brottligheten och öka tryggheten i ditt bostadsområde. Genom att tillsammans med dina grannar lära dig hur du bäst skyddar dig mot brott, kan ni tillsammans både avskräcka och försvåra för eventuella tjuvar. Enligt Brottsförebyggande Rådet, BRÅ, minskar risken för inbrott med i genomsnitt 26 % med hjälp av Grannsamverkan.

Grannsamverkan i Sverige drivs av Samverkan mot brott. Bakom Samverkan mot brott står polisen, försäkringsbolagen samt flera intresseföreningar. Huvudman för Grannsamverkan är SSF Stöldskyddsföreningen. Det är vi som har hand om och distribuerar informationsmaterialet till polis och kommun.

Grannsamverkan

Säkerhet för fritidshuset

Att tänka över skyddet för fritidshus är extra viktigt, eftersom du inte alltid är där och kan ha koll. Installera säkerhetsprodukter och göm aldrig nycklarna i närheten av huset är några tips.

Inbrottslarm och kameraövervakning

Numera finns det en mängd olika typer av inbrottslarm, många med kameraövervakning. Innan du beslutar dig för vad du ska välja, ta del av våra råd och tips.

Dörrar och lås

Tjuvar är uppfinningsrika och använder inte alltid dörren för att ta sig in i bostaden. Med ett bra säkerhetsskydd för dina fönster, källarfönster, altan- och entrédörrar kan du effektivt hindra ett inbrott.

Avsnitt 1: Bostadsinbrott

Här kan du se avsnittet av Stoppa Tjuven 2.0 om Bostadsinbrott!

Mer säkerhetsrådgivning