Säkerhetstips för husvagn & släpvagn

Allmänna tips

• Tänk på var du ställer upp husvagnen eller släpet.
  • Lås din parkerade husvagn eller släp med ett certifierat kulhandskelås eller hänglås och kätting i lägst klass 3 eller grad 4. De förhindrar att den kan kopplas till ett dragfordon.
  • Om du låser med ett hänglås och kätting se i så fall till att kättingen inte kan monteras på en del på släpet/vagnen som lätt går att ta av.
  • Förvara inte värdefull egendom i husvagnen.

Tänk på det här vid  köp av begagnat

• Var noggrann när du köper en begagnad husvagn eller släp. Skulle den vara stulen riskerar du att få återlämna den utan att få tillbaka köpeskillingen. Du kan inte längre hävda att du har köpt något i god tro.
  • Kontrollera med Larmtjänst  om släpvagnen finns med i registret över stulna släpvagnar.

För fler tips och råd, läs mer på våra säkerhetsguider eller ring SSF:s kostnadsfria oberoende säkerhetsrådgivning 0771-773 773.

SSF DNA-märkning

Avskräck tjuven i höst med MärkDNA och öka dina chanser att få tillbaka stulna värdesaker. Ta hjälp av den senaste tekniken och skydda dem på ett enkelt och effektivt sätt med SSF DNA-märkning!

499 kr / st

SSF Spärrtjänst

SSF Spärrtjänst är det enklaste och mest effektiva sättet att spärra dina kort, id-handlingar och mobil/surfplatta. Ring ett enda samtal, vi svarar dygnet runt.

Familjepaketet 20%

Månadens erbjudande

Nyckelbrickan är vår mest kända produkt som varje vecka hjälper cirka 100 personer att få tillbaka sina tappade nycklar. Passa på att skaffa en Nyckelbricka till varje familjemedlem i höst. Just nu får du 20 % rabatt på vårt familjepaket med 6 nyckelbrickor i 1 år. Erbjudandet gäller tom 30 september 2017 och gäller endast nya kunder.

413 kr 330 kr / st

SSF Stöldskyddsregistret

Vilka av dina värdesaker vill du ska finnas i SSF Stöldskyddsregister? Registrera dina värdesaker. Då blir de automatiskt spårbara för polisen om de skulle försvinna, och det ökar dina chanser att få tillbaka dem.