Öka säkerheten för ditt fritidshus

Att skydda ditt fritidshus mot inbrott är extra viktigt med tanke på att du inte alltid kan vara plats och själv hålla koll. Genom att ta hjälp av grannar i området och tänka till lite extra kring de svaga punkterna, kan du minska risken för inbrott.

Vår tips på hur du kan skydda ditt fritidshus

• Ett bra områdesskydd gör det svårare för tjuven att osedd komma in i ett fritidshusområde. Vägbom och inhägnad vid t ex bryggor är bra skyddsåtgärder, men kom ihåg att allemansrätten gäller. Du får inte sätta upp bommar och grindar var som helst.
  • Fördragna persienner, fönsterluckor eller undanställda blommor avslöjar att ingen är hemma.
  • Göm aldrig nycklar i närheten av huset. Tjuven vet vad hen ska leta.
  • Förvara trädgårdsredskap, så som t e x spadar och stegar, inomhus eller i låst förråd så att tjuven inte kan använda dem för att t ex krossa dina, eller grannens fönster.
  • Tänk på att låsa ditt fritidshus så som du låser din permanentbostad.
  • Förvara inga värdeföremål i huset när du inte är där.
  • Starta Grannsamverkan i bostadsområdet.

SSF DNA-märkning

Avskräck tjuven i höst med MärkDNA och öka dina chanser att få tillbaka stulna värdesaker. Ta hjälp av den senaste tekniken och skydda dem på ett enkelt och effektivt sätt med SSF DNA-märkning!

499 kr / st

SSF Spärrtjänst

SSF Spärrtjänst är det enklaste och mest effektiva sättet att spärra dina kort, id-handlingar och mobil/surfplatta. Ring ett enda samtal, vi svarar dygnet runt.

Familjepaketet 20%

Månadens erbjudande

Nyckelbrickan är vår mest kända produkt som varje vecka hjälper cirka 100 personer att få tillbaka sina tappade nycklar. Passa på att skaffa en Nyckelbricka till varje familjemedlem i höst. Just nu får du 20 % rabatt på vårt familjepaket med 6 nyckelbrickor i 1 år. Erbjudandet gäller tom 30 september 2017 och gäller endast nya kunder.

413 kr 330 kr / st

SSF Stöldskyddsregistret

Vilka av dina värdesaker vill du ska finnas i SSF Stöldskyddsregister? Registrera dina värdesaker. Då blir de automatiskt spårbara för polisen om de skulle försvinna, och det ökar dina chanser att få tillbaka dem.