Kom ihåg!

• Använd alltid kända nätverk för att utföra bankärenden.
  • Lämna aldrig ut dina personuppgifter och svara inte via SMS eller e-post från myndigheter eller företag som säger att du vunnit eller ska få tillbaka pengar.
  • Ha lås på din brevlåda och skaffa en digital brevlåda på skatteverket.se.
  • Logga aldrig in via ditt BankID eller bankdosa på uppmaning av någon annan.
  • Swisha bara till för dig kända nummer.

ID-kapning

I vårt digitala samhälle är det viktigare än någonsin att vara mån om och jobba förebyggande mot id-kapning. Håll koll på dina id-handlingar och var noga med vem du ger känsliga uppgifter till.

Råd vid telefonförsäljning

Att du har två veckors ångerrätt, kan spärra ditt telefonnummer via NIX och aldrig ska lämna ut ditt kontonummer över telefon, är några tips vid telefonförsäljning. Här kommer fler.

Kortbedrägerier

När du handlar i butiker och på nätet av privatpersoner, se till att skydda dina kontokort och känsliga uppgifter på allra, bästa sätt.

Tillbaka till Stoppa Tjuven
Månadens erbjudande 20%

SSF Spärrtjänst med ID-stöldsupport

SSF Spärrtjänst är det enklaste och snabbaste sättet att spärra dina kort, id-handlingar och mobil/surfplatta. Nu ingår även ID-stöldsupport i tjänsten utan extra kostnad. Dessutom gäller tjänsten för alla i hushållet. Ring ett enda samtal, vi svarar dygnet runt. Just nu kan nya kunder testa SSF Spärrtjänst i 1 år med 20% rabatt!

275 kr 220 kr / st

SSF DNA-märkning

Beställ SSF DNA-märkning, avskräck tjuven och öka chanserna att få tillbaka stulna värdesaker genom MärkDNA.

SSF Nyckelbricka

Nyckelbrickan är vår mest kända produkt som varje vecka hjälper cirka 100 personer att få tillbaka sina tappade nycklar. Med brickanpå din nyckelknippa ökar du chanserna att få tillbaka dina tappade nycklar.

SSF Bilrutemärkning

Du märker bilens rutor med ditt registreringsnummer – ett enkelt och effektivt stöldskydd. Märkta rutor avskräcker många biltjuvar.

369 kr / st