Tillsammans gör vi samhället säkrare

En viktig del av vår verksamhet är att ta fram utbildningar, normer och certifieringar inom säkerhetsområdet. På så vis bidrar vi till ökad trygghet och säkerhet i samhället för privatpersoner, verksamheter och egendom.

1 av 6 företag utsätts för cyberattacker

Den nya cybersäkerhetslagen träder i kraft nästa år. Vi guidar dig från riskkartläggning till effektiva skyddsåtgärder. Starta med kostnadsfria guider på Säkerhetskollen. Där kan du testa din cybersäkerhetsnivå, identifiera förbättringsområden och höja kompetensen. Få en tydlig ram med SSF 1101 och visa ditt engagemang genom att certifiera ditt företag.

Till Säkerhetskollen

Investera i företagets säkerhet

Säkerhet är en investering, skydda dig själv och din verksamhet med våra säkerhetsutbildningar. Vi erbjuder ett brett utbud av säkerhetsutbildningar, anpassade för alla behov.

Gå en säkerhetsutbildning

SSF säkerhetsutbildning

Få koll på säkerhetsskydd

Säkerhetsskyddsutbildning
SSF säkerhetsutbildning

Bli diplomerad säkerhetschef

Säkerhetschef – Diplomutbildning

Bli medlem i SSF Stöldskyddsföreningen – gör skillnad

SSF Stöldskyddsföreningen arbetar förebyggande mot brott, både fysiska och digitala. Som medlem får ditt företag ta del av erbjudanden och rådgivning inom säkerhet, samt att ni hjälper till att finansiera vårt viktiga arbete.

Ansök om medlemsskap