För att du ska vara säker i din yrkesroll måste det finnas fungerande rutiner och en förberedelse för hur du ska agera i olika situationer. Vår utbildning ger dig verktyg för att nå ett bra samspel mellan service och säkerhet.
Målgrupp
Utbildningen riktar sig till personer som arbetar i reception/kundmottagning inom både offentlig förvaltning och näringsliv som t ex sjukhus, vårdcentral, kommun, hotell eller andra företag. Vår utbildning arrangeras vid behov och är därför inte knuten till ett specifikt datum.
Utbildningens längd
Företagsanpassad
Avgift
Offert mot förfrågan
Kontakt
Staffan Augustsson
staffan.augustsson@stoldskyddsforeningen.se
Innehåll
• Allmänt om säkerhet
• Risker och riskhantering
• Förebyggande åtgärder
• Inpassering, besöksrutiner, bemanning
• Informationssäkerhet
• Juridik: rätten att gripa, kontroller
• Hot och våld riktat mot person
• Kommunikation, kroppsspråk, relationer
• Verbal konflikthantering
• Krishantering, rutiner vid brand, olyckor, bombhot
Kursens mål
Du får kunskap inom säkerhetsområdet för att på ett tryggt och effektivt sätt kunna hantera olika situationer som kan uppstå i yrkesrollen.
Upplägg
Utbildningen genomförs under två dagar med mellanliggande hemuppgifter. Syftet med uppdelningen är att deltagaren skall ta med sig en del frågeställningar hem att fundera över, samt lösa en del uppgifter som blir diskussionsunderlag för dag 2.
Praktisk information
Utbildningen beställs som företagsanpassad, efter er verksamhets behov!
Valda delar av utbildningen kan ges som heldag eller seminarium, kontakta oss för förslag.
Två heldagar med mellanliggande hemuppgifter.
Mer information
Staffan Augustsson
E-post: [email protected]
Intresseanmälan Säkerhet i reception
*uppgifterna är obligatoriska